Opuściliśmy świątynie, payas i pagody Bagan, aby udać się na wzgórza, plemiona i wędrówki w północnej wiosce Hsipaw. Ale najpierw musieliśmy udać się do jednego z głównych miast Myanmaru, Mandalay. Nie tylko zatłoczona mieszanka budynków i ruchu, Mandalay ma trochę uroku i jest wiele do zobaczenia w okolicznych wioskach. Niestety, byliśmy na misji, aby odejść jak najdalej od zwykłego szlaku wakacji, więc spędziliśmy tylko jedną noc w dużym mieście.

Przybyliśmy do Mandalay późnym popołudniem, zjedliśmy obiad i poszliśmy spać dość wcześnie. Przed złapaniem autobusu następnego ranka podjęliśmy decyzję o spacerze po pasach otaczających nasz pensjonat AD-1. Pomimo nowoczesności dużego miasta, na jego ulicach miało miejsce typowe, odwieczne życie azjatyckie. Rynki były otwarte na prawie każdej drodze, a ich towary rozlały się na ulice. Ludzie pedałowane na starych rowerach i tri-shaws. Smakowanie Mandalay sprawiło, że chcieliśmy dłużej trzymać się i zobaczyć, co ma do zaoferowania, ale niestety nie mieliśmy dużo czasu. Musieliśmy uciec od innych podróżników i aby to zrobić, planując trekking na wzgórza otaczające Hsipaw.

Lokalny sprzedawca owoców w pobliżu hotelu AD-1, Mandalay, Myanmar
Zjechaliśmy siedmiogodzinną przejażdżkę autobusem i przyjechaliśmy do Hsipaw około 21:00. Znaleźliśmy nasz hotel i skontrolowaliśmy do bardzo podstawowego pokoju w pensjonatu pana Charlesa. Powiedziano nam, że rano będą przewodnicy w restauracji i mogliśmy wtedy założyć podróż. Następnego ranka obudziliśmy się wcześnie i poszliśmy do restauracji. Byłem zachwycony planowaniem wędrówki na wzgórzach z tylko Dariece, przewodnikiem i mną. Kiedy weszliśmy do restauracji, stało się jasne, że może to nie być możliwe. Dostępnych było około 4 przewodników dla około 30 turystów, co wskazuje, że będą musiały być grupy co najmniej 6 osób, które wybierają się na „wycieczkę z przewodnikiem”, a nie wycieczkę z przewodnikiem wycieczkowym. Nie nasz styl!

Więc, nieco rozczarowani, Dariece i ja udaliśmy się po mieście, aby znaleźć własny przewodnik. Poszliśmy do pozostałych 2 pensjonatów, aby sprawdzić, czy możemy je zdobyć dla siebie, ale każdy przewodnik w mieście został zarezerwowany na grupy 6 lub 8 osób. Odbyliśmy wiele podróży z przewodnikiem i przez lata podjęliśmy decyzję, że to nie jest dla nas. Kiedy dołączamy do grupy, nigdy nie rozmawiamy z przewodnikiem i poznamy obszar lub kulturę, zawsze zamiast tego rozmawiamy z innymi obcokrajowcami. Ponadto wejście do wioski w grupie 8 osób jest onieśmielające dla miejscowej ludności i natychmiast rujnuje szansę na intymną rozmowę w swoich domach. Nikt nie chce zapraszać 8 nieznajomych na obiad lub herbatę, ale dwa lub trzy są prawie gwarantowane.

Tak więc całkowicie opróżniliśmy się, zdecydowaliśmy się po prostu spacerować po Hsipaw i sprawdzić niektóre z pobliskich wiosek. Poszliśmy na północ do miejsca o nazwie Little Bagan, które było rozpryskiwaniem kilkunastu starych świątyń, które były interesujące, ale byłyby o wiele bardziej trafnie nazwane „minuskule Bagan” w porównaniu z jego ogromnym odpowiednikiem. Natknęliśmy się również na szkołę, w której wszystkie dzieci pożegadły się, gdy weszliśmy na ich plac zabaw. Na początku myśleliśmy, że chcieli nas odejść, ale szybko zdaliśmy sobie sprawę, że nie znali angielskiego, a ich pożegnanie były próby pozdrowienia.

Po kilku minutach opuściliśmy szkołę i udaliśmy się na zachód. Przeszliśmy obok kawiarni panny Popcorn, gdy kilku tajwańskich podróżników zaprosiło nas do siedzenia z nimi. Zaczęliśmy rozmawiać i wyjaśnili, że kilka lat temu założyli szkołę w małej wiosce Shan około godziny od Hsipaw. Pod koniec rozmowy zaprosili nas, abyśmy przyjechali z nimi tego wieczoru. Byliśmy podekscytowani, była to najlepsza okazja, aby w końcu opuścić szlak wakacyjny i znaleźć coś prawdziwego i nietkniętego. Chętnie przyjęliśmy i planowaliśmy spotkać się z nimi o 3:00 tego popołudnia.

…ciąg dalszy nastąpi

Wioska pożegnania, część 2

Budżetowe przewodnik plecakowy po Myanmar

Informacje o miastach Myanmar: spanie, jedzenie i poruszanie się

Jak zdobyć wizę Myanmar w Bangkoku

Gdzie dostać USD dla Myanmaru w Bangkoku

Myanmar Travel Blogs

Lubię to? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Goats On the Road jest partnerem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Wskazuje to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupujesz od tych sprzedawców.